syns din hund i höstmörkret?

syns din hund på kvällspromenaderna? syns du själv? nu när det blir mörkt tidigare och tidigare på kvällarna är det viktigt att man gör vad man kan för att synas. själv brukar jag ha på mig min reflexjacka, den är super! till hundarna har jag inte köpt något lyshalsband till ännu, men de ska det bli ändring på!

jag ska även köpa en fodrad regnjacka till billie, och i Härliga Hund nummer 10 läste jag om en hemsida http://www.hurttacollection.com/ där dom säljer hundjackor. var inne där och tittade lite och blev genast sugen på att gå in och beställa hem en jacka. i Härliga Hund står de om jackorna att de är tillverkade av mjukt, vatten- och vindtätt Houndtex® -material som andas. låter inte de bra? sen stod det också att "regnteckets reflexer har placerats så att de syns bäst snett ovanifrån, vilket ökar hundens säkerhet då de är mörkt". imorgon är jag ledig från skolan så ska då gå förbi djuraffären och kolla vad lyshalsband kostar, så återkommer jag imorgon och berättar.






Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, man borde verkligen vara bättre på det där med att ha reflexer nu när det blir fort mörkt. Måste skärpa mig på detta område, både för mig och hundarna.



sv: du vet väl att du kan beställa Fredrik Steens böcker genom Adlibris?

2010-10-13 @ 09:09:15
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0