djurens rätt

grymt dålig uppdatering från min sida, förlåt. har haft så mycket annat att tänka på den senaste tiden. men det får de bli ändring på :) idag är det fredag, veckans härligaste dag! igår var jag på en föreläsning om djurens rätt. det var otroligt bra! dom berättade om deras syn på djur och samhällets syn .. och det var två helt skilda saker! djurens rätts syn på djur är att man ska behandla djur som han själv vill bli behandlad. det håller jag med om! samhällets syn är motsatsen. tyvärr. det är så tragiskt, de visade bilder på kosor som hade liggsår över hela kroppen och fick leva i små och trånga utrymmen. det är inte alls rätt, inte någonstans!! de hade inte ens torv eller strö att stå på, bara en betång platta .. och de är ju naturligt? nej verkligen inte. och så ser de ut nästan överallt på grisfarmar i sverige. kan ni tänka er? sverige! vi som ska vara så bra på allting, det är ju förfan misshandel! det fick mig verkligen att tänka om. varför ska jag som handlar kött uppmuntra till de här? till detta lidande av levande varelser? det tänker jag inte göra längre .. jag ska börja äta vegetariskt för att visa att jag inte tycker att det är okej.

vad tycker du?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0