i väntan på valpen

väntan på valpen är det värsta som finns, typ. man går och räknar dagar och timmar. men om man vill att tiden ska gå liiiite fortare så kan man börja med alla förberedelser. jag har inte börjar, eftersom det är ganska lång tid kvar. men det var svårt att hålla fingrarna borta från alla leksaker, matskålar, korgar och andra saker idag när jag var inne på CRT och handlade en ny namnbricka till milo och en fästingborttagare. men tids nog så får jag också shoppa loss!! jag tänkte visa lite bilder på saker jag tycker man bör köpa till sin valp och saker jag inte tycker att man ska lägga pengar på ..

koppel 



här har vi ett flexikoppel till vänster och ett läderkoppel till höger.
flexikopplet är livsfarlig för valpen som lätt kan trassla in sig i och dom kan strypa sig själv. sen kan man
 valpen få brännskador om valpen trasslar in sig i kopplet. läderkopplet är mycket bättre, fastare grepp
och du har alltid hunden precis bredvid
dig.

leksaker



till vänster, repknut och boll. hur kul som helst för din valp och går knappt att ta sönder!
dussutom är de avsedda för hundar. till höger gosedjur .. okej de kan väl vara kul men
dom går hur lätt som helst sönder och valpen kan få stoppning i hals och mun.

korg



till vänster, en hård träkorg. det funkar inte för en valp! valpen behöver en bekväm korg
där den kan få värme och bädda ner sig i. korgen kan man ha om man har någon
mysig pläd i eller några filtar. till höger, en mysig och "rörlig" korg. här kan valpen
värma sig och gosa i korgen.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag håller fullkomligt med dig när det gäller de saker du har räknat upp här.



svar: jag tror faktiskt att de små valparna har fått en ny mamma nu.

2010-06-02 @ 09:09:42
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: anna

vad bra! fick ont i magen när jag läste ditt inlägg .. skönt att det gick så bra trots allt då!

2010-06-03 @ 10:44:38
URL: http://duochdinhund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0