folk borde veta bättre!

idag kom jag o milo hem från gnesta. vi åkte dit i fredags, angelica min bästa kompis bor ju där. på tåget hem idag möttes jag är massor med folk på tåget. det var helt sjukt! och när jag satt på sätet så kommer ett litet barn fram och sätter sig på golvet och börjar sträcka sig mot milo för att försöka klappa honom och milo gömmer sig bakom mina ben, eftersom han inte är så förtjust i barn, bör inte då barnets föräldrar göra något innan han ens hunnit sträcka sig efter att klappa, för barnet en helt okänd hund? vi säger att milo varit aggressiv, då hade han hugit barnet direkt! det är så farligt att låta sina barn överhuvudtaget gå fram till en främmande hund. vad tänker
föräldrarna med? har dom inte lärt sina barn att man inte går fram till främmande hundar och framför allt frågar innan man sträcker sig för att klappa en hund. sånt får mig att undra vadfolk egentligen tänker med. folk borde veta bättre! när jag själv växte upp var detta en självklarhet. man frågade alltid först om man fick klappa någon hund.

- vad tycker du? finns det något du stör dig på i kollektivtrafiken när det gäller människor och hundar? något som borde ändras eller förbättras?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0