kläder javisst! - till en viss gräns ..

visst tycker jag man kan klä sina hundar lina varmare på vintern, med tanke på hur kall förra vintern var. men någonstans måste man dra en gräns. ska man klä hundarna för hunden behöver det eller för att vi tycker de är gulligt & snyggt? personligen skulle jag tänka på hunden och vad den behöver, inte var som tillfredsställer mig eller vad jag tycker är "gulligt". är hunden i behov av en liten fodrad regnjacka så visst, hunden kanske är gammal och blir lätt stel i lederna så tycker jag att det ska man absolut införskaffa sig. eller om hunden inte får tillräckligt mycke och varm vinterpäls. man ska däremot inte klä ut hunden!! vi måste trots allt se våran bästa vän som ett djur och inte en bebis, samma sak när man uppfostrar en hund.

här är två expemel på vad jag tycker är nödvändigt och inte ;

här är ett klockrent exempel på att människans drivt gott alldeles för långt! hur kul tycker hunden de är att ha på sig de här?


här kommer ett annat exempel som jag tycker är godkänt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0