badkrukor

efter maten fick jag en idé. jag skulle bada mina killar eftersom att resten av veckan har jag en massa annat att göra.så jag gjorde de. jag badade (duschade) billie först, vilket var hans andra gång jag duschar honom. allt gick jättebra och man ska tänka på att eftersom han är valp så ska man hellre duscha dom lite för varmt än för kallt. det gäller alla hundar i alla åldrar men eftersom han är valp så är de ovant för honom och om han får stå och frysa så blir de obehagligt och han kopplar de till att duscha är läskigt eller obehagligt och det vore synd. men allt gick bra och han torkade nästan på direkten. behövde bara torka honom en liten stund tills han blev alldeles fluffig igen. milo gick bra som vanligt men han tar ju ca 30-40 minuter att torka eftersom han har ganska lång päls och hans päls "självtorkar" inte på samma sätt som billie's päls gör. så han får man borsta och andvända hårfönen på.

det man kan tänka på när man badar/duschar sin hund är att undvika att hunden får tvål eller vatten i ögonen, de är inte speciellt skönt för dem. undvik också att få vatten i öronen, de tycker dom är väldigt obehagligt!








mina badkrukor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0