boktips!

jag var precis inne på sporzoo.se och såg några intressanta böcker som jag blev väldigt intresserad av att
köpa. jag tycker att det är jättevikigt att man läser mycket om hundar för att alltid lära sig något nytt, för man kan inte lära sig för mycket. det finns alltid något man kan ta till sig. såsom allting utvecklas så går forskningen om hundar också framåt och personligen tycker jag att det är kul att få lära mig nya saker och det gör det lättare för mig att förstå min hund.


en av mina förebilder, fredrik steen har skrivit denna bok som handlar om hundar, ledarskap, mental stimulans och träning. han ger mycket tips & råd om övningar som både är kul för dig och din hund. han tar även upp vad man ska göra för att hantera vissa problem.


en bra bok för dig som vill börja tävla och träna i agility. här finns allt du behöver veta om hinderinlärning och handling, kommandoord och kroppsspråk, motivation och belöning, samarbete, kontakt och konsekvens. den tar även upp de klassiska misstagen man brukar göra och hur man ska göra för att undvika dem.


vi människor påverkas mycket av stress, det dom flesta inte vet är att även hundar påverkas mer än vad man tror. vad som är stressande för hunden och hur man får hunden harmonisk igen.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja, hundböcker kan man aldrig för många utav.



Hur blir det imorgon? Ska vi ses eller hinner du inte?

2010-04-29 @ 19:29:04
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anneli

svar: det är OK med nästa vecka. Kan du inte skicka ett mail på min mailadress om vilka dagar och tider som skulle passa dig.



Ha en trevlig Valborg och Första Maj!

2010-04-30 @ 06:41:11
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0