2 intervjuer

2 av mina vänner har så snällt ställt upp på en intervju med mig om sina hundar!
tycker det är intressant att se hur dom gör med sina hundar, sånt kan ju variera så
mycket från person till person. och så kan man själv få inspiration och tips på saker och ting.

första intervjuven är med min älskade barndomskompis madelene som jag har känt i 9 år. 

Vad för hund har du och hur gammal?

- jag har en wachtel som är 2 år

Har du en tik eller hane?
- zelma är en tik

Varför skaffade du just denna hund?
-
 jag skaffade denna hunden eftersom min pappa är jägare och ville ha en till 
jakthund och då fick jag min lilla valp.

Vad gör din hund speciell?
min hund är så himla speciell eftersom hon är sååå korkad.. hehe nej men inte för att va dum!
men hon är väldigt annorlunda i psyket, men helt underbar!

Vad för foder äter din hund?
min hund äter just nu ett vanligt unghund foder, mycket energi och mineraler. allt hon behöver.
hon får även lite blöt mat i fodret så det blir lite mumsigare

Hur aktiverar du din hund?
Jag aktiverar henne genom att lägga blodspår som hon får söka.. det är jätte bra mentalt och fysiskt.

Vilket minne är de bästa du har tillsammans med din hund?
- mitt bästa minne är när hon kom hem. Jag och min pappa hämtade henne i linköping, hon var så himla
söt när hon kom hem.. hon vägrade lämna min sida ! Det var midsommarafton och jag å min pojkvän va 
hemma med henne.
 
madelenes lilla sötnos!


andra intervjuven är men min systers bästa kompis beatrice som jag har känt i 8 år.

vad har du för hund och hur gammal?
-
en labrador och schäferkorsning på 1 år och 5  månader. molly heter hon.

Har du en tik eller hane?
- hon är en tik.

Varför skaffade du just denna hund?

- hon är alltid glad, väldigt klumpig, supergosig på kvällarna och morgonen och är väldigt mammig.

Vad för foder äter din hund?
- ett specialfoder från selecta just nu som är lågallergiskt, eftersom vi håller på att få reda på om
hon är allergisk mot någonting nu.

Hur aktiverar du din hund?
- vi gör ingenting speciellt för att aktivera henne, hon har några tankeleksaker och en längre promenad samt
en lite kortare. vi går till hundgårdar ibland och hon får följa med oss ganska mycket till olika ställen
så hon får många nya intryck eftersom hon fortfarande är ganska ung. så går vi på hundkurser ibland, just nu
på en skvallerkurs där hon får lära sig hur hon ska göra när hon ser t ex. cyklister, barn, andra hundar osv.

Vilket minne är de bästa du har tillsammans med din hund?
- det blir ju nya minnen varje dag eftersom hon är litekorkad, men några av dom är nog när hon verkligen
började fästa sig för mig när vi precis hade fått henne, när hon skyddade mig från en alkis haha när jag kom
hem från en lång resa och inte lät mig vara ifred på flera dagar.

bea's söta hund molly!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad kul med intervjuerna.



Jag slutar kl 12 på fredag. Kan du på fredag?

2010-04-26 @ 23:39:46
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0